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제동 성능과 외관 면에서 더욱 나은 브레이크…Porsche Surface Coated Brake (PSCB)
제동 성능과 외관 면에서 더욱 나은 브레이크…Porsche Surface Coated Brake (PSCB)
  • 파퓰러사이언스
  • 승인 2019.01.12 16:00
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Surface Coated Brake (PSCB) by Porsche / 포르쉐의 표면 코팅 브레이크(PSCB) by Porsche
Surface Coated Brake (PSCB) by Porsche / 포르쉐의 표면 코팅 브레이크(PSCB) by Porsche

Brakes that stop—and look—way better

Carbon-ceramic disc brakes deliver the ultimate in stopping power, but holy guacamole are they expensive. This latest tech from Porsche delivers a middle ground: better-but-not-quite-race-leading performance at less than half the price ($3,490, if you’re counting). The key is an ultra-hard 0.1-mm tungsten-carbide coating over an iron disc. The tungsten brakes generate 90 percent less dust—ending the eternal bane of Sunday-morning wheel scrubbers everywhere—have a 30-percent longer service life than conventional brakes, and offer increased friction for better control. Bonus: The discs acquire a slick mirror-finish as the miles accumulate.

 

제동 성능과 외관 면에서 더욱 나은 브레이크

디스크 브레이크 중 제일 제동력이 우수한 것은 탄소 세라믹 제품이다. 그러나 그만큼 비싸다. 그래서 포르쉐의 첨단기술이 대안을 제시했다. 경기에 쓸 만큼의 성능은 안 나오지만, 기존 일반 제품보다는 우수한 성능에 가격도 경기용의 반 이하(3,490달러)에 불과한 제품이다. 강철 디스크 표면에 0.1mm 두께의 초경 텅스텐 카바이드 코팅을 입힌 것이 그 비결이다. 이 텅스텐 브레이크는 먼지 발생량이 90%나 적다. 덕분에 휠에 들러붙은 먼지를 닦느라 일요일 오전을 날려보낼 필요가 없다. 운용수명도 기존 브레이크에 비해 30%나 길다. 마찰력이 더욱 강해 제어력이 우수하다. 그리고 오래 사용할수록 디스크 표면의 광택이 더욱 우수해져 거울처럼 변한다는 보너스도 있다.

 

파퓰러사이언스 webmaster@popsci.co.kr

 


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