변신 엔진…Infiniti QX50 Variable Compression Turbo Engine

QX50 Variable Compression Turbo Engine by Infiniti / 인피니티의 QX50 가변 압축 터보 엔진

2019-01-14     파퓰러사이언스
QX50 Variable Compression Turbo Engine by Infiniti / 인피니티의 QX50 가변 압축 터보 엔진

The shape-shifting engine

Compression ratio—how hard the pistons squeeze the mix of air and fuel in your cylinders—is one of an engine’s defining characteristics. High compression delivers that kick off the line or the ability to pull a heavy load from a standstill. But you don’t always need that much power. Gearheads have dreamed of tweaking compression since internal combustion first roared to life, and Infiniti’s engineers have spent two decades on the problem. They finally nailed it. Their solution: Adjust the reach of the pistons within the cylinders via linkages on the connecting rods and crankshafts that drive the pistons up and down. When the car’s computer calls for performance, the pistons travel farther up the cylinders and create higher compression. If the system doesn’t need the extra oomph, it holds the pistons back, saving fuel. The result: compression ratios that can nearly double when you need extra power, generating up 268 horsepower and 288 pound-feet of torque.

 

변신 엔진

압축비는 피스톤이 실린더로 혼합기를 밀어넣는 강도를 말한다. 엔진의 특성을 좌우한다. 압축비가 높으면 정지 상태에서도 큰 힘을 발휘할 수 있다. 그러나 언제나 그렇게 큰 힘이 필요한 것은 아니다. 내연 기관이 처음 나왔을 때부터 자동차 매니아들은 압축비를 조절할 수 있기를 바래 왔다. 그래서 인피니티의 엔지니어들은 이를 구현하기 위해 무려 20년을 보낸 끝에 결국 해법을 제시했다. 커넥팅 로드와 크랭크 축(피스톤을 위아래로 움직이는 부품)의 연결을 조절하여 실린더 속으로 들어가는 피스톤의 리치를 조절하는 방식이 그것이다. 자동차의 컴퓨터가 더 큰 힘이 필요하다고 하면 피스톤이 실린더 속으로 더 깊이 들어가 압축비를 높인다. 컴퓨터가 힘이 덜 필요하다고 하면 피스톤이 덜 들어가 압축비와 연료 사용량을 낮춘다. 그 결과 큰 힘이 필요할 때면 압축비를 평소의 거의 두 배로 높여 268마력 40kgfm 토크를 낼 수 있다.